2009-03-03

Бусдыг ойлгоход туслах 7н зарчимууд...( I )

(Scott H Young-ыг монголчлохыг оролдов)

Хүмүүсийн зан, ааш авирыг дүрэм журмаар шууд тодорхойлчихож болохгүй тул гарчиг минь арай дэндчихсэн байж болох юм. Тэгсэн ч, ихэнх хүмүүс алдаа дутагдлаа дахин дахин давтаад байдгийг ойлгосон нэгэн. Тэдгээр алдаа дутагдлууд нь хүмүүсийн цаашдын ажил үйлс, амьдралд ямарваа нэгэн байдлаар асуудал, хүнд байдал үүсгэхээр давтагддаг аж. Энд бичих 7-н зарчим нь хүмүүсийг болон уншигч таныг алдаа дутагдлаа давтахгүй байхад тус нэмэр болно байх гэж найдаж байна.

Хүмүүсийн чадвар нь Сайн сайхан, Эелдэг нөхөрсөг, Зугаа сонирхолтой байхад оршино оо гэж....

Хүмүүсийг харьцааны тухай ихэнх номнууд нь дараах 2 зүйлийг илэрхийлсэн байдгийг ойлгосон:
- Ухаантан, мэргэдүүд гэгдэх хүмүүс хүртэл сайн сайхан, анхаарал халамжтай байх гэх мэт бусад чанаруудыг бүрэн төгс эзэмшээгүй байдаг нь тодорхой билээ.
- Ер бусын болон цогц онолуудаар зарим зан чанарыг тайлбарлаж болох авч бүгдийг нь нэгдмэл, цогц байдлаар тайлбарлахад төвөгтэй юм.

Гэвч эдгээр хоёр зүйлд ерөнхий нэг холбоо байгаа ч юм шиг. Дахин давтагдаад байдаг алдаа дутагдлууд нь ихэнх хүмүүст зөрчил (хэрүүл маргаан), нийгмийн гажуудал (social errors), сэтгэлзүйн уналтын учир шалтгаан болдог байна.

Долоон зарчмууд:

1-р зарчим: Эхлээд өөрийгөө дараа нь бусдыг уу?...
Rule One: Never blame malice for what can easily be explained by conceit.

Хүмүүст чиний хэн байх, хэрхэн амьдрах нь, юу хийх, яаж байгаа нь падгүй юм. Өөрөөр хэлбэл хүмүүст чамайг гэсэн сэтгэл, анхаарал, бодол байхгүй, чи хүмүүсийн анхаарлын төвөөс гадуур жирийж байна гэсэн үг. Энэ нь хүмүүсийг муу муухай, увайгүй гэж байгаа биш л дээ. Яагаад гэвэл ихэнхдээ хүмүүс анхаарлаа өөрсдөдөө хандуулсан, өөрийгөө хичээж (нэгэн бодлын хувиа хичээх бололтой) явдагтай холбоотой. Ийм нэгэн сэтгэлзүйн диаграммыг аваад үзье.

Division of Thought - Бодлын хуваарилалт

empathy - хайр халамж, энэрэл (бусдад анхаарах, зовних, бусдыг өөрөөсөө илүүд үзэх)

Self-directed - хувиа бодсон, довоо шарлуулах чанар

relationships - харьцаа

Энэхүү жишээн дээр хүний бодлын 60% нь хувиа хичээх талд байна. Миний зорилгууд, миний асуудлууд, миний бодол гэх мэт....
Нөгөө 30% нь харилцаа, харьцаандаа хандуулдаг боловч өөрт нөлөөлөх, тусах талаас нь боддог аж. Жишээ нь, Жулия миний тухай юу гэж боддог бол? Дарга маань намайг хэрхэн дүгнэх бол? Найз нөхдүүд минь намайг хүндэлдэг болов уу, эсвэл төвөгшөөдөг болов уу гэх мэт...
Дээрх диаграмд дүрсэлснээр зөвхөн 10% нь хайр халамж, энэрэлд зориулагдсан байгаа биз. Хайр халамж, энэрэл, өрөвч зан (empathy-бусдыг бодох, бусдад анхаарал тавих) нь ховор л доо. Жулия миний тухай юу гэж бодож байгаа бол гэхээсээ илүүтэйгээр Жулия яаж байгаа бол гэж бодох нь зүйтэй юм.

Яах вэ?

- Аливаа хүндрэл, асуудлууд нь их утга учир агуулдаггүй гэж ойлгож болно. Бусад хүмүүс Таныг бодох "зав" бага байгаагаас ургуулан бодоход Та өөрийгөө хэтэрхий дүгнээд (шүүмжлээд) байж мэдэх юм.

- Хүмүүс чамд хатуу хөндүү хандаж шоолж, гомдоож, зовоосон бол тэдгээр нь "зориуд" биш байх тохиодол олонтаа. Мэдээж зарим тохиолдлуудыг оруулахгүйгээр, ерөнхийдөө Таны гомдол, зовлон нь нэг л талынх (таных) бөгөөд гол шалтгаан биш юм.

- Харилцаа харьцааг үүсгэх, бататгах, хадгалах, нь Таны "үүрэгт" ажил юм. "Найранд уригдана хэмээн урилга хүлээж суусны", эсвэл бусад хүмүүс чам руу "гүйгээд" ирнэ гэж бүү хүлээ.

source: http://www.scotthyoung.com/blog/2007/08/28/the-critical-7-rules-to-understand-people/


*мэдээж, как и всегда, аs usual :) Нэг л биш болсон гэж санагдаад байгаа... Гэхдээ өөрөө мэддэггүй ээ...

No comments: