2007-12-12

Жолоодох эрх болон 16-н нас, тархины хөгжил ...

Маргаантай л асуудал... Манай Монголд хуулиараа хэд байдаг юм болоо?
Америкт мужийнхаа хуулиас хамаараад 14-өөс 16 нас байна. Ахлах сургуулийн хүүхдүүд буюу өсвөр үеийн насны хүүхдүүд машин жолоодоод сургууль соёлдоо "заларна". Сургуулийнх нь гадаа паркинг (машины зогсоол) гээд тусгайлсан том талбайтай. ... Охин минь удахгүй машин барьж сурахаас өөр аргагүй байдалд хүрэх байх.

16 насны хүүхдүүдэд жолооны эрх (түр болон бүрэн эрх) олгох асуудал зарим мужуудад хэл амтай байдаг. Яагаад гэвэл өсвөр насны хүүхдүүд автозамын осол, аваарт орох тохиолдол маш их буюу жилдээ дунджаар 1000 гаруй (судалгаагаар) өсвөр насны хүүхдүүдийн амь насанд хүрдэг байдаг.

Судалгаагаар 16-н насны хүүхдүүдийн тархины тодорхой хэсэг (англиар мэргэжлийн үг байсан, түүнийг нь санахгүй байна) хөгжиж гүйцээгүй байдаг байна. Үүний улмаас шийдвэр гаргах, хариуцлагыг ухаарах, тогтвортой, анхаарлаа төвлөрүүлэх гээд зарим асуудлууд дээр "томчууд"-ын хэмжээнд хүрэхгүй. Ер нь хүний тархи 20-н нас хүртэл хөгждөг байна...

16н настай хүүхэд-жолооч автын осол аваарт орох магадлал 17-н настай хүүхдээс 3 дахин их, 18-н настайгаар 5 дахин их байдаг гэж... Тэгэхээр тархины хөгжил нэг юм хэлээд байгаа биз...

(дээр үед нэгэн сэтгүүлээс уншиж байснаа бичлээ)


Мэдээллээ "бататгах" гэж дараах баримтыг орууллаа:

source: http://parentsofyoungdrivers.com/Statistics.htm


National Teen Driving Statistics
Motor vehicle crashes are the leading cause of death for teenagers.
16 year-olds have higher crash rates than drivers of any other age.
16-year-olds are three times more likely to die in a motor vehicle crash than the average of all drivers.
3,490 drivers age 15-20 died in car crashes in 2006, up slightly from 2005.
Drivers age 15-20 accounted for 12.9 percent of all the drivers involved in fatal crashes and 16 percent of all the drivers involved in police-reported crashes in 2006.
Graduated drivers license programs appear to be making a difference. Fatal crashes involving 15- to 20-year olds in 2005 were down 6.5 percent from 7,979 in 1995, to the lowest level in ten years.

The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) estimates the economic impact of auto accidents involving 15-20 year old drivers is over $40 billion.
According to a 2005 survey of 1,000 people ages 15 and 17, conducted by the Allstate Foundation
More than half (56 percent) of young drivers use cell phones while driving,
69 percent said that they speed to keep up with traffic
64 percent said they speed to go through a yellow light.
47 percent said that passengers sometimes distract them.
Nearly half said they believed that most crashes involving teens result from drunk driving.
31 percent of teen drivers killed in 2006 had been drinking, according to NHTSA. 25 percent had a blood alcohol concentration of .08 or higher.

Statistics show that 16 and 17-year-old driver death rates increase with each additional passenger (IIHS).

source: http://www.rmiia.org/Auto/Teens/Teen_Driving_Statistics.htm

No comments: